collaborative art




︎_51_2022-2023

  1. _51_Editorial object
  2. _51_Performance 


GHOSTMARKETS — 2019-2022


HYPHEN#1 — 2021


HOW TO ORDER ONLINE —
2017-2021

  1. HTOO#1 Video installation

  2. HTOO#2 Performance


ANIMACIES — 2017-2021

TELEGRAPH[S] — 2017-2018
        1. Mixed-media installation
        2. Technical lexicon

WAITING FOR THE BARBARIANS —
2015-2016

  1. WFTB#1 Visual installation

  2. WFTB#2 Sound devices

Mark

︎ HTOO#2_Performance 




︎ [English below]
   
    La bande-son du film a été composée à partir de données collectées dans la terre de la maison centrale de Poissy lors d’une performance collaborative réalisée intra muros par Thibault Collin, chercheur au CNRS, et Julie Ramage. S'inspirant de la prospection géophysique, méthode de recherche archéologique, les participants captent les signaux électromagnétiques traversant les terrains de la prison pour les convertir en ondes sonores. Se fait alors entendre, sous nos pieds, le réseau des télécommunications urbaines, lequel fait écho à l’ “intranet mécanique” construit par les personnes détenues.


Ground research_intramural performance : collaborative work created with the Section of Detained Students : Ben, Youssef Rhnima, Olivier Raoul, Nicolas, and with Olivier Royer-Perez, Christophe Ramage and Thibault Collin



︎ [English version] ︎

    The film's soundtrack was composed from data collected in the grounds of the Poissy prison during a collaborative performance by Thibault Collin, a researcher at the CNRS, and Julie Ramage. Drawing on geophysical prospection, a research method used in archaeology, the participants picked up the electromagnetic signals traveling through the prison grounds and converted them into sound waves. Under our feet, we hear the urban telecommunications network, which echoes the “mechanical intranet” built by the prisoners.



Mark